Αφηγήσεις

Το Εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και ο Πανελλήνιος Όμιλος Φίλων Αφήγησης (Π.Ο.Φ.Α.) επενδύοντας στη σημασία και στον ουσιαστικό ρόλο της αφήγησης στη ζωή του σύγχρονου ανθρώπου προχωρούν στην υλοποίηση δράσης με τίτλο: Ιστορίες μιας ανάσας και στοχασμοί για την προφορική αφήγηση.

Η δράση έχει δυο άξονες:

  • την αφήγηση ιστοριών από αγαπημένους/ες αφηγητές/τριες της χώρας μας
  • στοχασμούς και απόψεις αφηγητών για την τέχνη της αφήγησης, αλλά και παρεμβάσεις ειδικών από διαφορετικά πεδία της επιστήμης και της τέχνης.

Συγκεκριμένα οι δράσεις θα είναι προβολή σύντομης διάρκειας βίντεο, στα οποία θα έχει ελεύθερη πρόσβαση καθένας και καθεμία. Τα βίντεο προβάλλονται από εδώ: Εργαστηρίου Λόγου και Πολιτισμού Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Η κίνηση αυτή έρχεται, σε κάποιον βαθμό, να καλύψει το κενό που αφήνει η ματαίωση του Φεστιβάλ Αφήγησης που θα λάμβανε χώρα τον Ιούνιο του 2020, στη λίμνη Πλαστήρα και στο πλαίσιο συνεργασίας και ίδρυσης της Ακαδημίας Αφήγησης με τον Δήμο της Λίμνης Πλαστήρα. 

 

 

 

«ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗΣ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ»

 

Την Παρασκευή 28 Αυγούστου και Σάββατο 29 Αυγούστου 2020 πραγματοποιήθηκε «Εργαστήριο παραγωγής και αφήγησης ποιητικού λόγου» στο πλαίσιο των εκδηλώσεων «Λόγου και Τέχνης παίδευσις» του 49ου Φεστιβάλ Ολύμπου. Η δράση διοργανώθηκε από το «Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων» (Ε.Π.Δ.) σε συνεργασία με το «Εργαστήριο Λόγου και Πολιτισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» και τον «Πανελλήνιο Όμιλο Φίλων Αφήγησης».

Στόχος της δράσης ήταν η άσκηση των παιδιών στην παραγωγή και αφήγηση ποιητικού λόγου. Το Εργαστήριο πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Google meetings (https://meet.google.com) με συντονιστή εκπαιδευτικού έργου τον κ. Νικόλαο Γραίκο και εμψυχωτή τον κ. Χρήστο Χαρακόπουλο, υποψήφιο διδάκτορα Δημιουργικής Γραφής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Την επίβλεψη των ασκήσεων του Εργαστηρίου είχε η Τασούλα Τσιλιμένη, Καθηγήτρια Αφήγησης και Μυθοπλασίας στην Προσχολική Ηλικία, του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Στο Εργαστήριο έλαβαν μέρος 17 μαθήτριες Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου. Τα παιδιά διδάχτηκαν τεχνικές της ποιητικής γραφής και συνέγραψαν ποιήματα εμπνεόμενα από ποιήματα άλλων ποιητών, φωτογραφίες, ζωγραφικούς πίνακες και ιστορικά γεγονότα. Συνέγραψαν ποιήματα σύμφωνα με τις νόρμες της παραδοσιακής και μοντέρνας ποίησης, ακροστιχίδες, ποιήματα χαϊκού, λίμερικ, ιδεογράμματα (σχηματική ποίηση). Στο τέλος οι μαθήτριες έλαβαν χρήσιμες συμβουλές για τον τρόπο αφήγησης των ποιημάτων τους, η οποία θα πραγματοποιούνταν σε επόμενο στάδιο της δράσης.

Μετά το πέρας του Εργαστηρίου τα ποιήματα απεστάλησαν με μέιλ στον εμψυχωτή και στη συνέχεια τα παιδιά έλαβαν χρήσιμες υποδείξεις για τον τρόπο βελτίωσης της ποιητικής τους γραφής.

Απώτερος στόχος της δράσης είναι η σύνθεση πολυτροπικής έκδοσης με τα ποιήματα στη γραπτή τους μορφή, τις αφηγήσεις και εικαστικό υλικό που θα παράγουν και θα επεξεργαστούν τα παιδιά.

Την παρουσίαση του Εργαστηρίου με τις ασκήσεις παραγωγής ποιητικού λόγου για παιδιά Γυμνασίου – Λυκείου μπορείτε να δείτε και να κατεβάσετε από τους συνδέσμους:

https://www.academia.edu/43968850/Εργαστήριο_παραγωγής_και_αφήγησης_ποιητικού_λόγου_Ένα_διαδικτυακό_εργαστήριο_Δημιουργικής_Γραφής_για_μαθητές_Γυμνασίου_Λυκείου

ή

https://www.researchgate.net/publication/343934673_Ergasterio_paragoges_kai_aphegeses_poietikou_logou_Ena_diadiktyako_ergasterio_Demiourgikes_Graphes_gia_mathetes_Gymnasiou-Lykeiou

 

ΔΕΙΓΜΑΤΑ ΙΔΕΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ

 

Περισσότερες πληροφορίες για τους διοργανωτές μπορείτε να βρείτε στους συνδέσμους:

Εργαστήριο Πολυτροπικών Δραστηριοτήτων (Ε.Π.Δ.): https://ergpoldrast.blogspot.com/

Πανελλήνιος Όμιλος Φίλων Αφήγησης (Π.Ο.Φ.Α.): http://www.pofa.uth.gr/index.php/el/8-static/pofa